fredag den 10. december 2010

Mit barndomshjem!

Jeg tror alle kender det.. Man føler sig udkørt og tingene går måske ikke lige som man synes de skal. Man tænker "Det bliver bedre i morgen", men nej.. den dag bliver man nemlig truet + jagtet af en fuld mand.. ja sådan er det jo, ikk?

Udover det så har man også vasketøj i sække vis, og ikke mulighed for at vaske hos sig selv..

hmm.. hva gør man så? O.O

Jo altså, der findes i min verden EN` løsning på alt dette:

Jeg tager hjem..

Det er fantastisk.. næsten magisk.. i det øjeblik man kommer til byen mærker en varm fornemmelse brede sig i kroppen, og når man kommer indenfor døren føler man at man nu er i sikkerhed. Det føles som om at intet ondt kan ske nu.. Dette falder dog ikke overens med den detalje, at jeg altid kom til skade da jeg boede her, men der er jo ingen grund til at hænge sig i detajlerne ;) man bør slet ikke gå og hænge sig i noget som helst det kan jo gå galt!

Her sidder jeg så og drikker varm kakao efter at have sat vaketøj over. Levende lys brænder over det hele og oplyser mørket (måske er det derfor jeg selv har levende lys det meste af tiden?? Værd at tænke over)..

Alting har forandret sig meget.. mine forældre er bl.a. blevet skilt og jeg måtte flytte med min mor, og min far beholdte mit barndomshjem..kort tid efter flyttede jeg så til byen.
Det er som også okay det hele for nu har alle det godt :)

..men jeg kommer sjovt nok aldrig til at have et forhold til mors nye hus. Min mor bor der sammen med alle vores dyr (4 hunde, 2 katte, 1 skildpade og nogen fisk), og selvfølgelig betyder de noget! men huset i sig selv er blot en beholder..Mit barndomshjem er også forandret (nye møbler og nu flytter far´s kæreste ind, hvilket selvfølgelig er helt FANTASTISK). Der er bare den forskel at det er her jeg har mine minder both good and bad.. Min lejlighed er lidt ude af regnestykket for der bliver jeg jo ikke boende for evigt (forhåbentlig ikke O.O), men alligevel er det da også skønt at have sit eget! Jeg kunne slet ikke drømme om at flytte hjem igen :O

Jeg elsker at komme i mit barndomshjem en dags tid eller to for at lade op, men så vil jeg også tilbage til det jeg nu kalder: Mit hjem..

1 kommentar:

  1. Hjem er hvor ens hjerte er. Tillykke med dit eget hjem. :) Hilsen Majse

    SvarSlet